Blogs Ger

Alibaba, Amazon, H&M, Zalando en Zara zetten vol de aanval in op onze B-merken

Wegkijken heeft geen zin: B-merken en midsized retailers hebben het moeilijk en dreigen te verdwijnen. Ze worden belaagd en niet zo’n beetje ook. Wat is er aan de hand? Laten we eens kijken naar marketing, private label en de loyaliteit of disloyaliteit van consumenten aan merken en retailers in de fashion-, schoenen- en sportswearindustrie. Lees verder op Frankwatching...

Opinie: Jeff Bezos, de nieuwe keizer

Amazon ontwricht retail op onnavolgbare wijze en zoeft de traditionele spelers aan hoog tempo voorbij. Is er iets aan te doen? Lees verder op RetailDetail...

Wie snoept daar van ons retailhuisje?

Private label is niet meer weg te denken uit de retail. In Amerika ligt het aandeel al bijna op twintig procent. Het wordt toegepast in supermarkten, bouwmarkten, cosmetica, mode en schoenen. Het wapen wordt door de retailers ingezet als alternatief voor de A-merken. Zalando heeft al 18 eigen merken. Lees verder op Retailtrends...

Black Friday: de wereld rond

Black Friday, Cyber Monday en Singles Day. Drie begrippen die mondiaal voor miljarden aan retailomzet zorgen. Singles Day scoorde deze maand in China op één dag 25 miljard dollar aan omzet. In Amerika is de verwachting dat dit weekeinde van Black Friday tot en met Cyber Monday 20 miljard dollar wordt gescoord. In Europa kennen we het fenomeen Black Friday pas een paar jaar, in 2010 introduceerde Amazon het in Engeland. In Soho in Londen is er dit jaar een heuse Black Friday pop-up store van het concern te vinden, open van 21 tot en met 24 november. Lees verder op Twinkle...

De retailsector is in oorlog en er vallen slachtoffers. “20% van de merken en retailers weet waarover het gaat. De overige 80% heeft geen flauw idee!”. Lees verder op RetailDetail...

Waarom wholesale via retail-killer Amazon je de kop kan kosten

Amazon verandert het retail-landschap wereldwijd in rap tempo. In de Amerikaanse retail-revolutie zien we door het grote aantal sluitingen van warenhuizen dat shopping centers worden ‘onthoofd’. Hierdoor sluiten honderden van deze winkelcentra. In haar korte bestaan is Amazon een retail-killer geworden. Voor de Nederlandse fashion-, sport- en schoenenmerken is het tijd voor actie! Lees verder op Frankwatching...

De nieuwe shoppingzone heet Alexa

Spraakgestuurde systemen vervangen het toetsenbord en worden onze nieuwe vriend of vriendin. Apple, Facebook, Google, Samsung, allemaal werken ze aan het fenomeen spraakgestuurd. Amazon is op dit moment de leider in deze nieuwe techniek met een ongekend fenomeen dat in 2015 werd geïntroduceerd: Alexa. Lees verder op MarketingTribune...

Waarom retailers en merken moeten samenwerken

Historisch gezien wijzigt het retaillandschap iedere vijftig jaar. Een aantal eeuwen geleden kwam de marskramer langs en kon je alleen die goederen kopen die de marskramer in zijn mand had. Daarna ging het snel. Lees verder op RetailTrends...

Retail nieuwe stijl is customercentric-denken

1 op de 14 winkels in ons land staat leeg, slechts 12 procent van de retailers is zelfstandig en grote merken domineren de markt. De achterliggende reden: e-commerce. Het snelle veranderingsproces van het distributiemodel is voor veel bedrijven teveel om bij te houden. De benodigde informatie is vaak versnipperd en verspreid over...Lees verder op marketingfuel